Proces oklejania samochodu, zaczyna się jeszcze przy biurku grafika, który tworzy projekt wstępny, po którego zaakceptowaniu dopasowuje rozmiary oraz rozmieszczenie treści, grafiki itp. Następnie wszystkie materiały drukowane są na ploterze wielkoformatowym, lub wycinane na ploterze tnącym. Po ukończeniu tego etapu, gotowe materiały wędrują do aplikatorów, którzy po uprzednim przygotowaniu samochodu, odtłuszczeniu całości specjalnym preparatem, rozmontowaniu klamek itp. oklejają go według projektu.
Główną zaletą pełnego oklejenia samochodu, jest możliwość wyboru przez klienta dowolnego koloru, czy wzoru folii. Równoważna zaleta, to stuprocentowe zabezpieczenie lakieru
przed odpryskami kamieni, solą drogową, czy promieniowaniem UV. Na kolejnym miejscu jest możliwość ujednolicenia kolorystyki pojazdów (np. floty pojazdów w firmie).
Proces foliowania jest odwracalny, zatem po oklejeniu samochodu, folię można rozkleić, wracając do oryginalnego koloru.
Zaletą oklejenia reklamowego, niewątpliwie jest posiadanie własnej mobilnej i darmowej powierzchni reklamowej (za wynajem nośnika nie płacimy nic dodatkowo!). Jest to najlepsza forma reklamy, ponieważ sama dociera do potencjalnych klientów.
Do nienagannego wykończenia, potrzebny jest zadbany, lub odpowiednio przygotowany lakier. Wgniecenia, większe odpryski i głębokie rysy to nie problem. Przed klejeniem, należy takie miejsca odpowiednio przygotować, w sposób, w jaki tego wymagają- aby powierzchnia była idealnie gładka. Folia jest na tyle cienka (40-150μm), że doskonale uwidacznia powierzchnię, na którą jest klejona. Zasada jest prosta: jeśli coś czuć pod palcem - będzie widać pod folią.
Przed oklejeniem, jeśli trzeba, myjemy cały samochód. Po wyschnięciu dodatkowo odtłuszczamy lakier i wszystkie trudnodostępne miejsca, gdzie zawijana jest folia. Ewentualny osad drogowy, jak smoła, żywica itp. usuwamy specjalnym środkiem do tego przeznaczonym (oczywiście
testowanym na setkach samochodów).
Jedyne co demontujemy w samochodzie, to klamki oraz tablice rejestracyjne. Czasami zdarza się zdemontować lampy i inne elementy, jak relingi itp, ale tylko jeśli jest to potrzebne do prawidłowego wykończenia elementu.
Z reguły cały samochód klei się bez demontażu czegokolwiek więcej- oczywiście wszystko wygląda idealnie, folia jest podociągana w każde miejsce, nie ma prawa być widać oryginalnego lakieru.
Folie, na których pracujemy, to produkty wiodących firm z branży oklejania samochodów. Używami folii firm 3M, oraz APA. Folie, których używamy, zostały zaprojektowane specjalnie do oklejania pojazdów. Posiadają pozycjonowalny, mocny klej kanalikowy, oraz odpowiednią grubość i odporność na normalne użytkowanie na drodze.